Syarat Syarat Dadi Pranatacara
Pranatacara inggih punika satunggiling paraga ingkang nggadhahi
jejibahan nglantaraken titilaksana ing satunggiling upacara adat
temanten, kesripahan, resmi/formal, pepanggihan, pasamuan, pengaosan,
pentas (show) lan sapiturutipun. Upaminipun wonten ing tata upacara adat
temanten Jawi pranatacara kajibah nglantaraken titi laksitaning adicara
ijab, pawiwahan lan panghargyan, sanadyan mekaten adicara ijab kadhang
kala madeg piyambak boten kagarba kaliyan adicara pawiwahan lan
panghargyan temanten. Ing upacara kasripahan juru paniti laksana
nglantaraken tata upacara pangrukti utawa pametaking layon. Menawi ing Bahasa Indonesia pranatacara saged kasebut MC (Master of Ceremony).
Syarat syarat Pranatacara :
Amrih jejibahan
saged kasil kanthi sae, pranatacara saha pamedhar sabda kedah saged ngrengkuh
sarat sarana ingkang baku, inggih punika :
- Swara
Kedaling lathi kedah kagladhi,
supados saged langkung cetha medaling suwanten, pranatacara saha pamedhar sabda
kedah saged mapanaken utawi ngginakaken swanten ingkang awrat, cekapan, utawi
inggil trep kaliyan swanten iringaning gendhing ( menawi wonten ).
Pangolahing swanten kedah
wajar, cetha, tegas mboten ketawis sanget menawi kaolah ( dipun damel-damel ).
Ing babagan swanten meniko, pranatacara saha pamedhar sabda kedah wigatos
dhateng swaraning aksara swara ( ucapan ), langkung-langkung beda-beda
mingsad-mingsudipun ing tembung lingga saha tembung andhahan.
Wirama ( lagu )
ugi kedah kagladhi kanthi saestu supados sekeca kamirengaken, kados pundhi
rindhik rikatipun, mandhap minggahipun, sampun ngantos kasesa, ananging ugi
sampun ngantos nglentrek sanget. Gladhi olah swara punika kedah pikantuk
kawigatosan ingkang mirungga, amargi punika dados satunggaling sarat baku kagem
pranatacara saha pamedhar sabda.
- Busana ( Ageman )
Ajining raga gumantung
busana, mila babagan busana punika ugi kedah pun gladhi saengga jejibahan
pranatacara saha pamedhar sabda saged kalaksanakaken kanthi sae.Anggenipun
ngadi busana kedah kajumbuhna kaliyan kaperluan wonten ing upacar punapa
ingkang badhe dipun ayahi.
Jejering pranatacar
saha pamedhar sabda saged katingal ngrengreng menawi karengga swanten, raga lan
busana ingkang pantes.Pangudining busana saged ngetrepaken kaliyan rupi utawin
wernining busana kaliyan kulit, sareng make up, saengga katingal pantes kaliyan
papan panggenan, mboten nyolok tuwin samadya kemawon.
Wonten ing babagan
mangagem busana ( ageman ) punika, saestu sae sabda pangandikan kanjeng suhunan
Pakowboewana IV ingkang sampun panjenenganipun kanjeng susuhunan sabdaaken
dhumateng para sentana saha karabat keratin kasunanan Surakarta Hadiningrat,
inggih punika :
“ Nyandhang menganggo iku dadiya
sarana hamemangun manungsa njaba njero, marmane pantesen panganggonira, trapna
traping panganggon, chundukna marang kahananing badanira, wujud lan wernane
jumbuhna kalawan dedeg piadeg miwah pakulitan..”
( Menggunakan Pakian itu harus jadi sarana membangun
pribadi seseorang lahir dan bathin, jadi harus sesuaikanlah pakianmu, serasikan
dengan keadaan, sesuaikan dengan bentuk badan waran pakaian, pilihlah yang
sesuai dengan postur tubuh serta warna kulit )
Pramila babagan busana punika
kedah pun gladhi ingkang sasae-saenipun dening pranatacara saha pamedhar sabda,
amrih sae kasilipun tumrap sadayanipun, langkung sae ugi kagem para pranatacara
saha pamedhar sabda ing sak derengipun ngayahi jejibahan dados pranatacara saha
pamedhar sabda, busana punika saenipun kedah dipun rembag kaliyan panitya,
amrih hasil ingkang dipun kajadaken sae wontenipun.
- Subasita ( Trapsila )
Trapsila ( tata krami ) kedah pun gladhi ingkang sae, amargi trapsila ingkang
kirang, saged ngirangi kawibawanipun pranatacara saha
pamedhar sabda.Solah bawa sampun ngantos kadamel-damel ( katingal
dening ing asanes utawi mboten ) langkung sae bilih solah bawanipun prasaja
kemawon, anteng, manteb ananging mboten kaken ( kaku ).
Ewah-ewahanipun
pasuryan ugi kedah kaudi ingkang sadaya wau sageda nggambaraken isining
penggalih, ingkang lajeng jumbuh kaliyan swasana, sapertos, bilih wonten ing
pawiwahan saha pahargyan, pasuryan binger sumringah lan ramah awit prastawa
menika ngemu suraos suka, kabagyan, saha kabingahan.
Wondene wonten ing
sripah, pasuryan kedah mboten katingal binger sumringah, amargi punika tamtu
mboten jumbuh kaliyan swasana saha raos manah kulawarga ingkang nembe nandang
duka sungkawa.
- Basa lan sastra
Basa lan sastra
ngawujudaken kabetahan ingkang baku tumrapipun priyantun ingkang nembe ngayahi
tugas dados pranatacara saha pamedhar sabda. Basa ingkang kaginakaken kedah
miturut tuntutaning sastra ingkang leres, pamilihing tembung ingkang lajeng
dipun ronce dados ukara kedah trep, luwes, sae, wusana sekeca kapireng ing
asanes.Kanthi pangertosan ingkang sae babagan basa tuwin sastra, pranatacara
saha pamedhar sabda saged ndapuk mocap, tembung , ukara saha wacana kanthi
leres tuwin laras.
Laras : tegesipun pranatacara saha
pamedhar sabda saged ngrantam saha mbabar titilaksana trep kaliyan
kawontenan saha swasana.
Leres : tegesipun pranatacara saha
pamedhar sabda saged ngginakaken basa ingkang trep kaliyan parasastranipun.
Ingkang menika
pranatacara saha pamedhar sabda saged lumebet ing pawiyatan utawi saged maos
piyambak buku-buku ingkang ngemot kawruh paramasastra kasebat.
Jawaban dari tugas bahasa jawa ku ternyata disini . Senang sekali , terimakasih ya
ReplyDeleteMantap ......!
ReplyDeleteaw thank u so much ini helpfull
ReplyDelete